Klant

  • Jaar
  • 2017
  • Klant
  • Networking producten
  • Project
  • E-commerce Management

De marktleider van netwerkproducten kwam naar ons toe met de vraag hoe hij meer omzet kon genereren. De concurrenten van het bedrijf hadden een voorsprong omdat ze een beschikten over een beter platform en een betere marketing.

De Uitdaging

De uitdaging

Onze grootste uitdaging was het realiseren van een nieuw platform en voldoen aan de vraag van bestaande en nieuwe klanten. Het huidige platform was gedateerd. Daarnaast was de interne kennis op het gebied van e-commerce, marketing en techniek minimaal.

  • Kennis
  • Concurrentie
  • Management

Onze oplossing

Onze oplossing

We begonnen met het analyseren van de huidige klanten door hun wensen, doelen en problemen in kaart te brengen. Daarnaast hebben we een analyse gedaan van de interne processen om de bottlenecks in kaart te brengen.

Onze oplossing was het implementeren van een nieuw e-commerceplatform met een focus op gebruiksgemak en klantenservice.

Na het implementeren van het nieuwe platform, hebben we in het jaar daarna een nieuwe webshop online gezet met dezelfde producten voor een andere doelgroep.

  • Web Analytics
  • UX/UI Design
  • Magento ontwikkeling
  • SEO
  • Google Ads
  • Management

Het resultaat

+150%

Meer bezoekers

+ 179%

Hogere conversie

+200%

Omzetverhoging

Het resaultaat

Na 9 maanden werk zagen we een enorme stijging van de omzet. Dit kwam door het lanceren van het nieuwe platform. Het jaar daarna hebben we een nieuwe webshop online gezet die binnen 8 maanden 600% omzetgroei noteerde.

E-commerce Strategie & executie voor een intentional leverancier

E-commerce Strategie & executie voor een intentional leverancier