Marketing automation

Kwalitatieve leads en loyale klanten dankzij marketing automation. Verlaag je marketing kosten en verhoog je omzet.

Marketing activiteiten automatiseren, kwalitatieve leads generen, loyale klanten en meer conversie. Dat is mogelijk met marketing automation. Het is meer dan het automatiseren van marketing activiteiten. Het gaat om het bereiken van een lead of klant op het juiste moment met de juiste boodschap. 

Wat is marketing automation? 

Zoals gezegd is marketing automation meer dan het automatiseren van marketing activiteiten. Het doel van deze tactiek is leads en klanten bereiken op het juiste moment met de juiste boodschap. Zodat je uiteindelijk meer omzet bereikt. Het gaat ook zeker niet alleen om leads, maar ook om jouw huidige klanten. Huidige klanten kun je dankzij marketing automation converteren tot loyale klanten. 

Converteren doe je voornamelijk met content die gepersonaliseerd is en bruikbaar is voor de lead/klant. Marketing automation is inzetbaar tijdens de gehele sales en marketing funnel. Je speelt namelijk continu in op de behoeftes van de lead/klant op dat moment van de customer journey. 

Hoe zet je marketing automation effectief in? 

Marketing automation zet je effectief in wanneer je jouw leads en klanten goed in beeld brengt. Je volgt de lead en klant tijdens de gehele customer journey. Dit doe je met tracking scripts. Zo volg jij wat zij doen en waar zij behoefte aan hebben. 

Je zet bij marketing automation verschillende tactieken in, zoals lead nurturing. Dit betekent dat je leads en klanten voorziet van informatie die inspeelt op hun behoeften. Maar je segmenteert ook de leads en klanten op basis van gedrag. Zodat je ze makkelijker kunt bereiken.

Van betere communicatie naar meer omzet 

Al met al verbeter je dankzij marketing automation jouw communicatie. Zowel naar leads, als naar je huidige klanten. Zo ben jij op weg naar loyale klanten. Bovenal verlaagt marketing automation jouw kosten. Je bereikt namelijk jouw doelgroep gemakkelijk en uiteindelijk verhoog jij jouw omzet. 

Met een strategisch plan zet jij marketing automation effectief in. Samen verlagen we jouw marketing kosten en verhogen we de omzet van jouw webshop.  

Waarmee kan ik je helpen?

E-commerce Strategie & Roadmap

Een doordachte strategie ontwikkelen om je doel te behalen.

BI & Analytics

Data & Dashboards inzetten voor het maken van gefundeerde beslissingen.

Marketing Automation

Marketing Automation inzetten om leads/prospects efficiënter en beter te kwalificeren en aan je te binden.

E-commerce automatisering

Jouw e-commerce platform realiseren, schalen en verder optimaliseren.

SEO

Zoekmachine optimalisatie om organisch verkeer naar je webshop te verhogen.

SEA

Zoekmachine advertising om snel bezoekers naar je webshop te trekken.

Conversie optimalisatie

Meer conversie halen uit elke bezoeker van je webshop.

UX Design

Je klant centraal stellen door het inzetten van UX design.

E-commerce Partner van

Jouw E-commerce manager

Je weet dat je meer uit je webshop kunt halen maar hoe doe je dat? Ik help je bij het verbeteren van je webshop en het realiseren van meer groei.

Succes verhalen

Super fijne samenwerking. Korte lijnen en perfecte communicatie! Eindelijk iemand gevonden met veel kennis van magento 2.0
S. Van Oostenbrugee

Eigenaar, Handdoek.nl

Amanj is een bijzondere persoon met sterke werkethiek. Hij maakt waar wat hij belooft. Hij heeft ons geholpen met het realiseren van onze nieuwe webshop en daarna bezig met de verdere optimalisatie. Hij is een belangrijk onderdeel van ons bedrijf geworden waarbij hij advies geeft op verschillende niveau’s.
J Farhanghi

CEO, Sigmatex B.V.

Snelle communicatie via mail en telefoon. Het team denkt mee en komt met creatieve oplossingen. Het uiteindelijke werk werd geleverd zoals afgesproken en de kwaliteit is top.
H. Willem

Eigenaar, PK

Laten we beginnen

Wil je groeien met je webshop? Laten we kennismaken.